2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #1151
    Hoogenboezem
    Sleutelbeheerder

    Na aanleiding van het bericht vanuit het bestuur op 28 september 2020 heeft het bestuur diverse vragen ontvangen, waarvoor onze dank.
    In onderstaande opsomming de gestelde vragen met daarbij de antwoorden. Diverse vragen zal het bestuur verder bespreken met het parkmanagement

    * Vraag 1:
    Oplaadpalen voor elektrische auto’s
    Een lid had bezoek en de dichtstbijzijnde laadpaal was bij een sporthal in de plaats Brunssum.
    Vraag en verzoek aan EuroParcs om te voorzien in een aantal algemene parkeerplaatsen met oplaadpalen.

    Antwoord:
    Dit onderwerp is door het bestuur in het 2e kwartaal van dit jaar onder de aandacht gebracht bij de parkmanager. Het plaatsen van laadpalen is niet zo eenvoudig doordat de infrastructuur op het park niet toereikend is, waarbij de vervanging en/of aanpassong ervan een grote investering is. Tijdens het laatste overleg met de parkmanager is ons meegegeven dat EuroParcs in gesprek is met een bedrijf waarbij de doelstelling is dat dit bedrijf voor alle parken deze dienstverlening gaat verzorgen. Het bestuur bespreekt dit verder met de parkmanager tijdens het volgende overleg.

    * Vraag 2:
    Ervaringen verkoop chalet
    Aan alle leden de vraag om hun ervaringen te delen op het forum van de website over de verkoop van of het te koop aanbieden van een chalet

    Antwoord:
    De vraag is helder. Het bestuur heeft op de website de mogelijkheid geboden om de ervaringen met elkaar te delen.

    * Vraag 3:
    Schoonmaak
    De vraag aan EuroParcs is dat de eigenaren op de hoogte worden gestel d wanneer de grote schoonmaak staat gepland en dat de eigenaar in de gelegenheid wordt gesteld in een controle hierop (eventueel samen met de parkmanager). De eigenaren ervaren de schoonmaak als slecht en ondermaats.

    Antwoord:
    Het bestuur zal tijdens het volgende overleg met de parkmanager dit onderwerp bespreken met het verzoek dat de eigenaar een controle mag uitvoeren na de grote schoonmaak en eventueel in bijzijn van een medewerker vanuit EuroParcs en/of CSU.

    Schoonmaak in algemene zin blijft een onderwerp wat het bestuur op de agenda zet tijdens het overleg met de parkmanager. Tijdens het laatste overleg met Coen Prince heeft Coen aangegeven een proef te willen starten nadat de gast heeft ingecheckt brengt EuroParcs een kort bezoek aan de gast met de vraag of alles naar wens is. Hiermee wordt direct gehoord hoe de schoonmaak door de gasten wordt ervaren en kan er direct op worden ingespeeld.
    Het bestuur zal aan de nieuwe parkmanager vragen wat de ervaring hierin zijn, en/of deze proef ook is gestart.


    * Vraag 4: Tuinonderhoud
    Het jaarlijkse tuinonderhoud bedraagt (€ 972,27 ex BTW). De hoogte van dit bedrag in combinatie met de werkzaamheden welke er voor worden uitgevoerd wordt als erg matig ervaren. Het gras en onkruid staat regelmatig erg hoog.

    Wat betreft de tuinen van de chalets, zien we veel verschil in de mate van onderhoud. Waar de eigenaren zelf regelmatig komen, ziet het er goed tot redelijk uit.
    Maar waar chalets enkel en alleen voor de verhuur bedoeld zijn (dus als investering/rendement), liggen de tuinen er vaak slecht bij. Niet onderhouden en geen borders met groen. Enkel gras, als dat er al staat. Ook boompjes die geplant waren en die dood zijn gegaan, worden niet vervangen. Voor huurders die in deze woning komen is het ook niet leuk om in een niet onderhouden tuin zijn vakantie te vieren.

    Antwoord:
    Dit jaar zijn mede vanuit Flip Itlalie, al veel punten onder de aandacht gebracht bij het parkmanagement en ook tijdens de 2x-jaarlijkse schouw staat dit punt continu op de agenda.
    Het bestuur zal dit onderwerp in het volgende overleg met de parkmanager nogmaals onder de aandacht brengen.

    * Vraag 5: Huuropbrengsten
    Huuropbrengsten zijn soms erg laag. Nog geen 7,50 per nacht omgerekend. In het reserveringsoverzicht staat dan bijvoorbeeld, “EP Veiling”. Blijkbaar worden er veilingen gedaan voor de gunstigste prijs voor de huurder. Dat zijn prijzen waarvoor we de GWE etc. er nog niet eens uit halen.
    Antwoord:
    EuroParcs probeert (buiten de seizoenen), middels gerichte acties, de chalets onder de aandacht te krijgen bij operators en hierbij worden soms lage prijzen aangeboden welke worden afgestemd met de marktomstandigheden op dat moment. Dit zijn acties en keuzes vanuit EuroParcs.
    Het is ook voor een ieder persoonlijk welk contract er is afgesproken met het parkmanagement.
    Indien de eigenaar een vast rendement heeft is het aan EuroParcs welk verdien model zij hierop zetten en of zij het tegen zeer lage prijzen toch verhuren. Indien de eigenaar een variabel rendement heeft kan het buiten de seizoenen soms laag uitkomen.
    Het bestuur heeft ook geen zicht op alle individuele afspraken tussen u en het pak management (wat ook niet de bedoeling is). Het is voor het bestuur ook lastig in te schatten wat de één als laag ervaart en waarmee de ander misschien heel tevreden is.

    * Vraag 6: Schoonmaak buitenzijde chalet
    Worden de houten chalets ook onderhouden aan de buitenkant ?

    Antwoord:
    Wij zullen dit punt bij het volgende overleg onder de aandacht brengen bij het bestuur. Wij weten dat kunststof chalets jaarlijks worden schoongemaakt. Echter als de vraag is of ook het schilderwerk van de houten chalets hier onder valt weten wij ook niet.

    * Vraag 7: Upgraden park
    In hoeverre krijgt het park een upgrade te doen voor het hele park. Nieuwe parken van EP zijn bv voorzien van allerlei luxe (zwembaden binnen en buiten) met speeltuinen voorzien van de nodige speeltoestellen

    Antwoord:
    EuroParcs heeft voor alle verschillende parken een marketing onderzoek uitgevoerd en richt zich per park op bepaalde doelgroepen waarop per park ook de faciliteiten worden ingericht.
    Dit is in het laatste overleg met Coen Prince met het bestuur gedeeld.
    Dit is echter in de communicatie vanuit EuroParcs nog niet goed gecommuniceerd naar alle eigenaren. Een zwembad en uitgebreide speeltuinen is niet passend in het beeld dat EuroParcs heeft voor ons park. EuroParcs is ook beducht voor de verantwoordelijkheid die meekomt met het aanbieden van dit soort faciliteiten.
    Daarnaast wel goed om te weten dat indien EuroParcs zou besluiten om te investeren in deze faciliteiten dat het onderhoud dan als extra post terug komt in de NZW kosten welke dan terecht komt bij de eigenaar.

    * Vraag 8: Parkmanager
    Er is een nieuwe park manager aangesteld. Dat wederom teveel op zijn bordje krijgt (Zuid Limburg, België en Luxemburg). Lijkt ons slim als de directie investeert in een manager die een behapbaar pakket krijgt, zodat er niet volgend jaar weer een nieuwe komt

    Antwoord:
    De nieuwe inrichting van de organisatie voor de individuele parken is op dit moment nog niet duidelijk en het bestuur hoopt hierin ook zo snel mogelijk helderheid in te krijgen.
    Op dit moment is door EuroParcs Marjolein Killaars vrijgemaakt voor alle vragen vanuit de eigenaren voor de parken in Brunssum en Susteren. Bereikbaar op telefoonnummer 088-0708231

    * Vraag 9: Stookverbod
    Een verbod op het stoken van hout in welke vorm dan ook en dat dit wordt verboden op het park

    Antwoord:
    Dit is een probleem met haken en ogen. In tegenstelling wat is voorgeschreven in het parkreglement zijn er eigenaren die stoken wat conform de reglementen verboden is.
    De parkmanager heeft hierover gesprekken gehad met enkele eigenaren, wat op de nodige weerstand en “dreigementen” heeft geleid.
    De “stokers” dreigen naar buiten te treden met historisch gegroeide werkelijkheden t.o.v. van enkele eigenaren. Deze historisch gegroeide werkelijkheden zijn bij alle betrokken partijen al sinds jaar en dag bekend en worden, zolang het blijft bij wat het is, stilzwijgend gedoogd. Daar reuring over maken is echter onwenselijk gegeven de onvoorspelbare consequenties.
    Heel vervelend allemaal maar wat te doen is daarmee een heikel punt.

    namens het bestuur,

    ___________________________________________
    Belangenvereniging Resort Brunssummerheide
    Secretaris: John Hoogenboezem
    Email: secretaris@eigenarenbrunssheim.nl
    Website: http://www.eigenarenbrunssheim.nl/

    #1152
    jpeeftinck
    Deelnemer

    Wat betreft vraag 6: het schilderwerk van de houten chalets is voor eigen rekening, wij hebben ons chalet dit voorjaar zelf gebeitst. Aan de sporen van hogedrukreinigers op het hout te zien worden de houten chalets ook eenmaal per jaar schoongespoten.
    R Eeftinck – van Rongen, 215

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.